Ridpasset i hoppgruppen igår!

2012-04-19 • 20:27:17 / Dagens outfit / Kommentarer (0)

Okej, jag får göra det på mobilen, så det får bli som det blir!


Vi böt ju som sagt hästar, jag fick Jim! En liten storhäst, mörkbrun. Jag har ridit honom förut också.

Vi började med att rida fram, han lyssnade väldigt bra och var fin ibland, i galoppen blev han lite snabb ibland, men för det mesta lyssnade han jätte bra!:D

Sen skulle vi hoppa, det var först en upphöjd bom, sen ett galoppsprång och sen ett räcke, 5-6 språng fram till oxer.
Det gick väll halvbra första gången, vi fick in typ 5 och ett halvt språng.

Nästa gång tyckte han det var så kul, så han började sparka bakut och försökte bocka, haha, söööt!
Haha, men vi fick in 6 språng och det blev jättebra!
Sen höjde hon lite och då skulle vi få in 5 språng, han försökte bocka igen, hihi;) men iallafall, jag fick ju öka lite men det fick jätte bra och vi fick in 5 språng!
Sen hoppade vi det några gånger och så.

Sen hoppade vi typ först ett räcke som var snett igenom, sen ut på långsidan och förbi A och svängde sen upp på en oxer, 5 långa språng på båge till ett räcke och efter det 3 långa språng till ett till räcke. Jim är ju rätt liten om man jämför med dom andra, så jag fick öka på rätt bra, men det fick verkligen suuuper!:D han lyssnade verkligen på mig och så!(y)
Det hoppade vi några gånger och hon höjde varje gång.

Sen hoppadevi samma sak, fast åt andra hållet. Det var lite svårare, vi kom i lite undertempo på där det skulle vara tre språng, men i landningen ökade jag på rätt mycket så det gick jätte bra:D
Och det gick också bra nästan varje gång(y)

Sist hoppade vi detdär vi hoppade ibörjan och vi skulle ha 5språng. Då var det rätt högt, men det gick jättebra!:D

JAG rycker att ridlektionen gick riktigt bra faktiskt och man märkte på Jim att han tyckte det var kul eftersom han försökte bocka varje gång, höhö:')

Men det kändes faktiskt som om vi hittade varandra rätt så bra och båda tyckte det var kul!:D
Och det kändes faktiskt som om jag behövde den här lektionen för ridningen har verkligen inte gått bra rätt länge nu, men a det var verkligen jätte kul idag!:D

(hoppas inlägget inte blev allt för rörigt nu när jag gjorde det med mobilen!)

Bara för att jag inte har någon bild på Jim på mobilen..;)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen