Ridpassen igår!

2012-08-02 • 16:30:00 / Allmänt / Kommentarer (3)
Red som sagt hos min moster.
 
Började att rida Clerran. Vi red ut med mest skritt+lite trav. Det gick superbra! Hon hade gått väldigt hårt dagen innan, så vi skulle ta det lungt, och man märkte verkligen att hon var trött och hade träningsverk, haha! Nu kunde man liksom sitta med halvlånga tyglar utan at hon skenade iväg eller inte lyssnade, det kan man inte annars, haha;))
Det gick iallfall super som sagt, även i traven!:D
 


 
Sen red jag Tyra. Nivet ardennern som jag håller på att rida in. Vi red i paddaocken, första gången i hela hennes liv hon är i en paddock, så det var väääldigt mycket att kolla på, hihi:)
Så började med att gå några varv med henne, sen satt jag upp. Hon var lite okoncentrerad på mig, utan hon kollade mest på allt annat. Så jag gjorde en massa halter och igångsättningar och hon lyssnade bättre och bättre!
Sen travade vi och ibörjan var det lite svårt. Hon har inte riktgit fattat detdär med att springa, när man lika gärna kan gå i sitt tempo, och inte heller fattar hon varför jag sitter däruppe och klämmer med benen. Men sen gick det mycket bättre, och när hon väl travar vill hon aldrig sluta, haha;) Men ibland så får hon sina kända bensinstopp, och hon går verkligen inte frammåt! Så gjorde hon 2-3 gånger tror jag. Men tillslut gick det när Anneli och Patrik bokstavligt talat drog fram henne, hahah..;)) Och vem har sagt att ardenner inte kan vara allerta? Du, hon är verkligen snabb i sina rörelser! Speciellt för att vara ardenner!;)
 
Men det gick iallfall suuuperduper bra och hon var himla duktig! Vi måste bara träna på dehär med start och stopp utan att hon ska bli stoig och tjura ihop. 
Men supersuktig var hon! Nu ska jag försöka rida henne mera så att det händer något, för det är ju bara jag som rider henne och då måste hon gå lite oftare satt det häder nått!:)
 
Här får ni några bilder som Patrik tog:
 
Visst är hon fin?! och kolla hennes trav!♥
 
 
Har massor med mer bilder på mig och Tyra, hojta till om ni vill ha fler!:D
Kommentarer
Fanny

Fler :D<3

2012-08-02 // 18:26:40
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se
Tuva Svedin

Oj vilken tjockis hihhihi;)<3333333

Svar: hahahah, men himla skön är hon att sitta på dåjuu, hihi;))<3333333333333
Frida

2012-08-02 // 19:15:49
Hemsida: http://cavallii.blogg.se
Clara

Mitt ardenner sto på 6 år är utbildad LA/LA, jätte pigg och framåt. Jobbar undersig, och är hoppad 80. Vem har sagt att den rasen inte kan, den som sagt det har ganska fel:)

Svar: Ja, nu har jag ju ridit henne ganska länge men tyvärr har hon inte blivit riden så ofta för att det bara är jag som rider henne, men jag känner redan att hon börjar trampa under sig och blir fin när hon vill! Ja, det är det jag försökt säga till mäniskor som säger "haha, den sär hästen kommer aldrig komma någonstans", äntligen en person som vet vad jag pratar om! :D
Frida

2013-04-07 // 19:45:25
Hemsida: http://claragranlund.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen