Ridpasset igår på Tiger

2012-08-16 • 14:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Igår, hoppgruppen, första gången efter sommarn. Läser på listan och det står att jag har Tiger, en stor och lång fux-färgad häst.
Har aldrig suttit på hästen förut, men nu var det ridpasset vi skulle prata om.
 

Vi började med att rida fram i alla gångarter, kändes lite ovant eftersom han var väldigt lång och sånt, en lite sådär speciell häst kanske man kan säga;)
Men ah, sen galopperade vi över tre galopp bommar i båda varven några gånger, det gick prima men han var himla svår, för om jag ökade, så blev han mer allert och så, men då blev han jäääätte lång, om jag inte ökade så mycket, så blev han lagom lång, men lite seg;)
 
Sen så hoppade vi ett räcke snett igenom några gånger, det gick jättebra och han hoppade verkligen "härligt", haah;)
Efter det så hoppade vi en oxer några gånger, det gick helt okej, två utav gångerna så blev det ett väääldigt konstigt hopp, så jag hängde inte riktigt med;) Men jag hängde med helt okej eftersom han endå hoppar så himlans mjukt!
 
Det sista vi gjorde var attt hoppa en kombination:
Vet att ni gillar min fina målning.
 

Det hoppade vi några gånger på olika höjder.
Första gången gick det himla bra, det flöt på och så.
Sista gången vart det lite segt, men endå helt okej!:)
 
 
Förklarade bara passet lite snabbt, och det var tyvärr ingen som fotade:(
Men jag tycker det gick helt okej, det var första gången jag red honom och jag vågade inte riktigt rida på frammåt, men nästa gång ska jag tänka på att rida honom mera frammåt när vi rider fram, för att få igång honom, men måste hålla ihop honom!
 
Här har vi självaste Tiger!
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen