DRESSYRCUP omg. 29/1-2012

2012-01-29 • 14:38:48 / Allmänt / Kommentarer (4)

Berättar lite om dagen idag, Dressyrcupen!

Hade Eddy dårå, åkte dit vid halv åtta och knoppa och borsta och allt dedär ni vet.

sen börja vi rida fram, han var jätte fin och galoppfattningarna var underbara, han lyssnade altså jätte bra på mig! :)
Sen på banan var han ju jätte trött, eftersom han inte har så bra kondis än för han har ju precis börja gått igen. Så han var ju inte lika frammåt, men han var ändå duktig, första gången han tävla på över ett åååååår(y)
Men iallafall, galoppen var verkligen sämst, jagvet att han har väldigt svår med vänster galopp, och självklart "glömmer" jag att göra dedär som man måste göra när man ska fatta vänster galopp på honom, så det blev höger galopp, men jag rättade ju det. sen i andra varvet ska vi inte prata om galoppen. Han var inte världens aktivaste häst på galoppen då eller vad man ska säga ..

Men jag är faktiskt rätt nöjd ändå, han har ju trots allt inte gått på väldigt länge och så. Och det kan ju inte alltid gå jättebra, då blir det ju inte längre lika kul, eller hur?

Kom 3:a iallfall, men det var bara två placerade.

Nu taggar vi omgång 2, som är nångång i mars ..


Efter serpentinbågarna

fråga inte vad jag gör med skänkeln ...


Älskade lilla hästen, Älskar diiiiiig♥

Kommentarer
Fanny Jaensson

fina ni är! :D <3

2012-01-29 // 15:30:57
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se/
LINN - foto & vardag

Sv: Dom är från mysports och kostade 64,90€! :)

2012-01-29 // 19:24:42
Hemsida: http://linnslife.webblogg.se/
Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack :))

2012-01-29 // 20:56:25
Hemsida: http://stargirlphoto.blogg.se/
Emma - Tanneryttarna

Fiiin blogg, supersöt häst :)

2012-01-30 // 17:50:21
Hemsida: http://tanneryttarna.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen