GÄSTBLOGGNING - vibymizel.blogg.se

2012-01-31 • 14:00:00 / Allmänt / Kommentarer (1)
Hej på er Fridas läsare, som sagt så blev jag en av vinnarna på dagens blogg tävlingen! Jättekul!
Vad ska jag skriva om? Jag kan börja berätta om min medryttarhäst som jag sköter om 3 dagar i veckan. Hon är en New Forest ponny, maxad C-ponny. Jag började på henne i April 2011. Hon är ett litet busfrö som är pigg men ändå kontrollbar. Hon är faktiskt som en unghäst i ridningen men hon är dock 19 år nu i år! Väldigt pigg och alert för sin ålder. Nu när tävlingssäsongerna börjar så ska vi starta i hopp och dressyr. Hon har hoppat upp till LA , och i dressyr är hon riktigt fin och duktig. Svea älskar verkligen att hoppa, hon har som högst hoppat 110 cm (om jag minns rätt) fast då tror jag ej att det var tävling. Om ni vill veta mer om vår utveckling så får ni jättegärna kika in min blogg!



Sen kan jag berätta lite om medryttarhästen jag hade innan Svea. Han heter Kaiser och är ett gotlandsruss på 8 år. Han är en riktigt fin ponny, som mest är en skogsmulle. Han älskade verkligen att gå och lufsa i skogen, och det gjorde även jag. Men ibland red jag honom lite på gärden och arbetade honom och då kunde han bli riktigt fin. Jag hade honom i 2 år tills jag bytte till Svea eftersom att han var för liten, 118 cm.


Ifall det verkar intressant får ni gärna följa mig på bloglovin och kika in på bloggen! :D
http://vibymizel.blogg.se

Hejdå! / Mizel Eriksson
Kommentarer
Kajsa Söderfeldt

Jenny min kompis var medryttare på Svea ett tag också ;)

2012-02-04 // 11:48:47
Hemsida: http://kajsasoderfeldt.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen