SVAREN PÅ FRÅGESTUNDEN

2012-01-02 • 22:29:00 / Allmänt / Kommentarer (1)
Häst eller ponny?
Har inte ridit så mycket stor häst, men ska ju börja! Men svaret blir nog ponny ändå, men det kanske ändras?

Är du nöjd med ditt liv?
Ja, det är jag nog, jag har vänner och familj och hästar som jag älskar, men alla känner väll ibland att man vill byta liv med vem som helst när det hänt något jobbigt, men jag ska inte klaga på mitt liv, jag har det bra!

Om du skulle få namnge ett föl ! Vad skulle det heta då?
Oj, har ingen aning, beror på hur fölet är, hur det ser ut och sånt, men när jag var liten kallade jag alltid mina favorit hästar "Perfect" eller "Caramell"

Hoppning/Dressyr/Fälttävlan?
Vet faktiskt inte, älskar hoppning, verkligen, men ibland är det så sjukt kul med dressyr också, när man lixom får till det! Fälttävlan, altså terräng också tycker jag också är riktigt kul, men dom hästar jag har hoppat terräng med har inte vart världens bästa på det, men det är skitkul det med!

Säkerhetsväst eller inte?
Varför?
Jag andvänder väst i hoppning och ibland när vi rider ut, i dressyren tyckker jag bara den är ivägen och förstör sitsen, man får såkallad "Västsits", men sen tycker jag det är helt upp till en själv om man andvänder det eller inte!

Tretorn ridstövlar eller Mountain Horse ridstövlar?
Tretorn är riktigt snyggt, i hoppning, och Mountain Horse är snyggt i både dressyr och hoppning, tycker jag, men har inte haft något av dom, så vet inte vad som är skönast! Men om jag skulle köpa ett par, skulle det nog bli Mountain Horse, för jag tycker inte Tretorn passar så bra i dressyr!

Vad tycker du om trav?
Jadu, ingen aning faktiskt, vet inte så mycket om det, men endel hästar älskar det säkert, men sen finns det ju hästar som "Plågas" för att dom ska springa in pengar - Det tycker jag är hemskt, men dom hästar som har hamnat hos en bra ägare och tänker på hästens bästa och hästen gillar att springa före en vagn, är det ju inte synd om.

cola/fanta - Helst inget av dom, men det blir fanta!
rida en bogstyrig unghäst/ rida en lugn men gammal häst - Tror jag, jag är rätt feg, men jag gillar utmaningar!
Köpa unghäst/köpa läromästare - Om jag fick mycket hjälp av kunniga så skulle det vara riktigt kul att utbilda egen unghäst!

Varför började du blogga?
För att jag ville ha ett ställe att skriva av mig på!

Hur lång är du?
Jag är tyvärr 168 cm, och jag hatar när folk säger "Vad lång du är", lixom jag vet? Not my wrong

Favoritfärg?
Gillar många, men mörkblå kanske :)

Bästa klädaffären?
Har ingen favortit, köper sånt jag gillar och är snyggt, men jag älskar Gina tricots USA kläder!

om du inte var skötare på Eddy vem skulle du vara skötare på då?
(förutom Eddy såklart)
Ingen aning, gamle Ponsse kanske!

Om du fick tre önskningar vad skulle det vara då?
Att få köpa Eddy, och sen är jag rätt trågig, för jag kommer inte på nåt mera .. höhö, men självklart att alla i världen ska må bra och att sånna dära jävulska sjuktdomar som t.ex canser inte ska finnas, och att man inte ska dö för några jävulska olyckor!

Rida i ridhus eller ute?
Paddock! På sommaren iallafall :p




Sluuuut med frågor!
Inte så många, men ni kan fortfarande fråga så svarar jag självklart!
Kommentarer
Mirja

168 cm är ju inte långt? Det är lagom! :)

Själv är jag 177 cm, så där har du långt! ;)

2012-01-04 // 15:42:34



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen