Min kamera!

2012-06-20 • 14:00:00 / Allmänt / Kommentarer (1)
Q//Jag undrar vad din kamera heter?
Vad är bra och dåligt med den?


Min kamera är en Pentax k-x (lite annorlunda sådär, höhö..) och övrig utrustning kan ni läsa om HÄR.

Detta är ju min första system kamera, så jag har ju inte jättemycket att jämföra med.

Hiss med Pentax k-x
En av alla saker som är bra med den, är enligt mig att det är "vanliga" batterier. Dom flesta kameror har ju sånna här "kamera-batterier" men inte min. Det tycker jag är bra för man har ju oftast sånna hemma, och dom kostar inte alls mycket, så jag har en hel uppsättning i min kamera väska, så jag behöveer inte oroa mig för att batterierna ska ta slut.
Sen är den väldigt bra också, för man kan ställa in väldigt mycket. Man kan lätt ändra ljus och förg direkt på kameran, ungefär som ett redigeringsprogram på datorn, fast man kan ändra på kameran och sen få bilerna att bli så. Så har inte så många kameror.
Sen är alla Pentax kameror uppbyggda på samma sätt, så jag kan köpa objektiv från 50-talet (nejmen typ) och dom passar, och då kan man ju hitta väldigt bra och billiga objektiv!
Och så finns kameran i massa olika färger också, om man nu är sugen på t.ex en rosa kamera! höhö

Sen finns det typ tuuuusen mer bra saker med den!


Diss med Pentax k-x
Nu blir det svårt, haha, eftersom jag typ avgudar kameran..
Men det är lite dåligt att den fokuserar väldigt dåligt när den blir kall, fast det gör ju dom flesta dårå, men ah.
Sen att det låter rätt mycket när spegeln öppnas. (när man tar kortet, altså går det inte att stänga av det ljudet)
Sen är det ju en Pentax, och dom största kamera märkena är ju Nikon och Canon, så ibland kan det vara lite svårt att hitta saker till den.

Mer dissar kommer jag faktiskt inte på..



Men för er som tänkte köpa en system kamera, ät Pentax k-x stort rekomendera från mig! :D
Sen när man kan den, går det väldigt snabbt att ändra inställningarna och så, för att knapparna sitter bra till. Så nu ändrar jag inställningar och blundar, haha;)

Kommentarer
emma

LUMIX GF2 :)

2012-06-20 // 14:35:50
Hemsida: http://emmamiranda.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen