Ridpassen i Hällefors!

2012-06-30 • 21:00:00 / Allmänt / Kommentarer (1)
Bara för att ni är så snälla, så prövar jag skriva detta inlägg igen!
 
Lördag
Första dagen och vi red bara en gång då.
Vi red ut och jag red Eddy, han kändes ungefär som en tickande bomb som snart skulle sprängas..
haha, vi tog det lite lungt eftersom det var första dagen och så.
Men det var iallfall kul och Eddy bockade mest hela tiden och var allmänt glad, hihi
 
Eddy
 
Söndag
På förmiddagen red vi ut, red Eddy igen och vi körde några riktgit snabba galopper och det var riktigt kul! Men jag fick inte riktgit stopp på Eddy.. hahah, söten♥
 
På eftermiddagen red vi dressyr och jag red Eddy. Han var ritkgit fin och för det mesta var han fin och stadig i formen!
 
Måndag
Vi red ut först och då red jag Nemo.
Vi red "Jägarritt" och det är när alla galopperar, och den som är längst bak galopperar om alla så att den kommer först, sen fortsätter man så.
Det var riktigt kul och tillomed Nemo var snabb och glá! hihi.
Sen när vi skulle vända så böt jag och Ebba så jag red Eddy tillbaka.
Och herrejevlar vad han tyckte det var kul! Jag satt med händerna upp vid öronen och försökte göra så att han inte skulle bocka, hhaha. Och sista gången vi körde det, så skulle vi sakta av, och jag fick verkligen inte stopp på Eddy så jag galopperar ifrån alla, hahaah, sen efter några år får jag stopp på honom, men det var riktigt kul!! :D
Nemo
 
Sen red vi dressyr och då red jag Eddy.
Han var lika fin idag och riktit duktig var han!
Men i slutet så lackade jag ut lite så jag vart lite trött och det var riktigt varmt! hehe..
 
Tisdag
Först red "ryttarna" ut, och så red vi hem därifrån.
Då red jag Kasper, en stor B-ponny, tror jag han är, som jag inte ridit på evigheter! Så det var ritkigt kul.
När vi galopperade en gång så kuta han iväg och vart jätte glad, hihi, sötnöten.
Kasper
 
Sen hoppade vi och då red jag Eddy. Vi skulle korta stigläderna med minst fyra hål än vad vi brukar ha vid hoppning. Sen stog vi upp, HELA lektionen och vi hoppade och hade armarna ut och styrde och sånt.
Sen när vi gjort det ett tag, så skulle vi sätta fötterna i stigläderna, så dom blev ÄNNU kortare! Så då satt men typ med benen uppe vid hakan.. hahah.
Så hoppade vi och sånt också, ahahah!;)
Snacka om att benen var liiiiite döda efteråt, men det var riktigt kul och bra tränning! :D
 
Onsdag
Då red vi ut, barbacka! då red jag Ineke.
haha, tur att jag fick henne, hon är ju inte jätte smal;)
Men det var iallfall jättekul! Efter första galoppen höll jag på att ramla av, hahah;))
Men kul var det, speciellt att kolla på alla andra, haha;))
Ineke
 
På eftermiddagen hoppade vi igen och jar red Eddy.
Vi hoppade lite titt hinder.t.ex Röda sockerbitar, koner, pallar och lite sånt och även några vanliga hinder.
Först hoppade vi alla titthinder i ström, Eddy tyckte alla titthinder var lite läskiga, men vid andra eller tredje försöket hoppade han.
Sen hoppade vi bana och då hoppade han allt, duktigaaaaaste killen(L)
Sen som sista grej så red alla på en stor volt och skulle hoppa "kon-hindret" i ström. Då blev nästan alla hästarna spralliga och sånt, så jag tror det var max en häst som hoppade första försöket. Eddy och jag kom inte över en enda gång, hahah, fast han hppade det innan;))
Så alla som inte kom över fick hoppa av och göra 10 situps, hahah..
Sen red v runt lite, stående på hästarna, barbacka, baklänges, och ah, lite sånt där som bara vi gör, haha.
 
Torsdag
Sista dagen och då red vi en gång.
Vi red cross (på en crossbana i skogen) och jag red Eddy. Man rider två och två och första gången tog vi det lite lungt, men Eddy rusade ändå iväg och bockade, hihi, han älskar´t!
Resten av gångerna körde vi på snabbt. haha, på ett ställe där man ska skritta, för det är mycket rötter och så, så fick inte jag och Louise (Vi red tillsammans) stopp på våra hästar så vi galopperade där och Eddy gör världens bocksprång och jag tappar stigbyglarna och allt, men på något sätt lyckades jag hålla mig kvar, haha;)
Sen uppförsbacken, ååååh, så sjukt kul är det att galoppera uppför den för hästarna verkligen rusar iväg, hihi:D
Eddy
 
 
Detta var verkligen världens bästa ridläger och vi hann med så himlans mycket men det hade verkligen inte skadat om det var några dagar till!
 
HÄLLEFORS 2012♥
 
Kommentarer
Louise

VÄRLDENS BÄSTA RIDLÄGER! :DDDD <3

Svar: Jaaa! Helt klaaaart!!:D<3
Frida

2012-07-01 // 00:55:13
Hemsida: http://llouiseericsson.bloggse



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen