Hoppningen i torsdags - Eddy♥

2012-06-02 • 00:01:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Vi hoppade ju som sagt och jag hade Eddy! Och det var första gången på ett och ett halvt år, sist jag hoppade med honom var altså på nyårshoppningen den dag deet skulle bli 2011! (Jag har inte hoppat honom pg.a hans  skada)
Vi hoppade ut.

Vi började med att rida fram i båda varven självständigt, han lyssnade bra framåt och bakåt och han var fin och så! Efter en stund fick han ihop bakbenen också, och till omed galoppen var bra! :D



Sen började vi hoppa i galopp: Bom-Galoppsprång-Räcke-Galoppsprång-Bom
Vi kom bra in och så, sen var ju jag j'vligt ovan, han är liiiiiiiite längre i kroppen än Ineke, hahah;)
Men det gick bra!
Det gjorde vi några gånger och det gick bättre och bättre, jag hittade snabbt till banan igen och fick ihop honom bra och så:)


åååh, jag smälter, kolla på honom:´)


Sen hoppade vi detdär som innan+ett räcke, då skänkla jag på honom lite väl mycket och glömde korta upp honom igen, så han blev lite lång, men det gick bra. Andra gången gjorde jag rätt igen och då gick det super!
Det byggde vi på mer och mer så tillslut la vi ihop allt och det blev en liten bana;

Det hoppade vi några gånger på olika höjd.

Det gick verkligen super! Han lyssnade och hoppade och allt kändes jättebra!



Denhär lektionen var så sjukt rolig! Äntligen känner jag mig helt hemma i hoppningen igen, jag var inte rädd att han skulle stanna eller någonting, för det känns liksom som att vi hör ihop, asså det går inte att förklara, jag är bara så sjukt himlans glad att jag får hoppa honom igen, åååååååh, det går inte att beskriva!
Jag älskar dig världens bästa häst♥



Mamma fotade lite som ni sett i inlägget, tyvärr är hon inte proffs fotograf, men bättre än inget!:D


Världens sjukt bästa häst, JAG ÄLSKAR DIG
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen