Onsdagens ridpass - Hoppgruppen

2012-03-23 • 19:27:36 / Allmänt / Kommentarer (0)
Innan jag börjar berätta kan jag säga att när jag skriver färger innom parantes, så menar jag på en bil längre ner sen, ni fattar när ni läst:)


Red Ferarri, vi började ju självklart med att rida fram. Gjorde mycket övergångar och skänkelvikningar och sånt, för att se att jag hade henne med mig,  och hon var duktig och blev fin.

Sen började vi med att hoppa ett litet hinder i trav (det röda), och sen till ett litet hinder till (det gröna). Det gick rätt så bra, vi hoppade det några gånger.

Sen hoppade vi på typ som ett S, först ett räcke (gröna), sen 5 galoppsprång ett till räcke (rosa) och sen 6 språng till en oxer (blåa). Första gången kom vi aldeles för fort melllan de två första hindrena, så det blev typ 4 språng, och då blev det ju fel avstånd till oxern också, men aja. Gången efter gick det lite bättre och sen gick det jättebra, och vi fick in rätt antal språng:)

Sen skulle vi hoppa som typ några bommar, och hinder sen till en oxer (lila), kommer inte ihåg om det såg ut exakt som på bilden, men ungefär.
Första gången gick det rätt så bra, men  sen blev det bättre och vi kom bra ¨på det och så :)

Sist la vi ihop allt till en bana, som såg ut såhär, haha, hoppas ni fattar någonting.. ;)



Det gick väldigt bra, det var bara mot det första som hon blev väldigt ivrig och lite snabb, men annar var hon jätteduktig!:)


Jag sammanfattar att ridpasset gick rätt bra, det känns som om jag lär känna henne mer och mer och hon rusar inte lika mycket längre! :)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen