Resultat - Startfälttävlan!

2012-05-21 • 21:13:00 / Allmänt / Kommentarer (1)

Dressyr, Framridning: Hoon kändes helt okej, hon var lite segt igång och så, speciellt i galoppen och det gick inte så bra med halterna, men hon kändes helt okej!


Dressyr, banan: Det kändes faktiskt mycket bättre än på framridningen! Visst, vi kanske inte borde satsa på VM i dressyr tillsammans kankse, höhö, men ah, jag är nöj och det var första gången jag red dressyr på henne!
Och galopperna kändes verkligen jätte bra, loch hon fattade snällt! :D


 
Hoppningen, framridningen: Man startar ju hoppningen direkt efter dresssyren, så hon var ju framriden så jag hoppade bara några språng, men hon kändes faktiskt helt super! :D
Hon hoppade på och så, kom lite fel några gånger, men ah!



Hoppningen, Banan: Hon var verkligen super! Nu var det ju 60cm, och vi brukar tövla 80, så det var ju inga höjder. Men det gick faktiskt jättebra! :D Hon lyssnade och hade bra galopp och hoppade på, så vi blev 0:a :D



Terrängen, Framhoppning: Vi red fram lite på stora gärdet i skritt, trav och galopp. Testade även att gå ifrån dom andra  hästarna, så vi var själva, det gick lite segt och hon var lite motvillig påväg bort från dom andra första gången, men när jag sa till henne så gick det jättebra! :)
Sen hoppade vi några stockar, även det gick väldigt bra! :)



Terrängen, banan: Det var ju såhär stillastående start, så hon räknade ner och sen red vi iväg, höhö. Men ah, dom första hindrena gick verkligen super! Sen kom det en liten pallisad, hon tvekade lite först, men sen när jag sa till henne lite, så hoppade hon super! Sen var det en vallgrav som jag var lite halv nervös för, men det gick så super! (y)
Sen efter det var det ett litet upphopp, jag mätte avståndet helt knasigt, så hon slog i lite, men hon var duktig!
Sen var det såhär en stock, in till en paddock, som hon stannade på, men det var helt och hållet mitt fel för jag höll inte ihop henne tillräcklig så att hon skulle få se hindret och så, men nästa gång vi kom på det hoppade hon super!
Efter det, när man kom in i paddocken, så fick man välja om man skulle hhoppa en stock, eller springa genom vattnet, och jag tog efter lite beslutsångest, vattnet, och hon tvekade yttepyttelite, men hon sprang igenom det super snällt!:D Sen red vi ut från paddocken, så var det typ som en stock som var som en oxer, vi kom in lite konstigt, och hon hoppade väldigt stort, så jag hängde väll inte med jättebra, men hon var duktig!
Sen nerhopp och sen det sista hindret - nummer 13- Som gick jättebra! :D
Så altså fick vi bara ett stopp och det gick över all förväntan och hon skötte sig super! Verkligen superduktig var hon!! :´)




Det var en sjukligt rolig dag och jag var sjukt nervös, men det gick ju super och jag dog inte!
Altså Fälttävlan är så himlans kuuuuul! :D


Mer bilder kommer, om ni vill såklart?? :D

Kommentarer
ellenmolin - satsande travtjej

Bilder :)

2012-05-21 // 21:32:10
Hemsida: http://resultoflove.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen