Ridpasset igår!

2012-05-24 • 08:10:42 / Allmänt / Kommentarer (0)
Jag red ju somsagt istället för Fanny i ponnyhoppgruppen!

Gissa vem jag fick rida?! Jo, hoppponnyn Ineke!:D
Vi började ju med att rida fram, i alla gångarter, hon kändes lite halvt stressad och jag var inte riktigt jätte koncentrerad och så var det bara lite varmt sådär..

Men det första vi hoppade var ca 5 stycken studs på rad på lite böjt spår, det var lite svårt och första gångerna kom vi in i undertempo, då gick det bra dom tre första studsen, men sen sista så blev det för långt så hon fick ta mega långa hopp, men efter ett tag gick det helt okej! Det gjorde vi i båda varven.

Sen hoppade vi först studsen, böjt spår till täcke och sen böjt spår till ett till räcke, det gick verkligen jättebra och vi kom in super!
Tror vi gjorde det några gånger.

Sen hoppade vi såhär;


Det gick jättebra! Men på det gröna hindret så sprang hon åt sidan en gång, och det var nästan bra att det hände, eftersom det är sånt sm händer på tävling, så Åsa sa vad jag skulle göra och så, så nu vet jag vad jag ska göra på tävling också :D
Nästa gång jag kom på det gick det super (y)

Jag tycker att ridpasset gick hyffsat bra faktiskt, minus studsen;)
Men det var så himmelskt kul att rida Ineke! Har inte ridit henne på lektion sen i december, så det var ju ett tag sen.


Jag och Ineke på en ridlektion 2011, skulle ni vilja att jag la upp massor med olika bilder på mig och Ineke från olika ridlektioner? :D
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen