Ridning, världens farligaste sport?!:O

2011-08-12 • 12:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Hej! satt bara o tänkte på att många säger ju att ridning är en av världens farligaste sporter o att hästar är så STORA o FARLIGA!  ett utryck som jag har hört när jag pratat med olika personer om just hästar är att "dom bits fram o sparkas bak!"  kan stämma men bara på VISSA hästar som haft det svårt eller har blivit dåligt uppfostrade!

Ridning är i för sig en farlig sport för dom som inte vet vad dom sysslar med eller helt enkelt inte har respekt som hästar!  dom är ju faktist levande djur som både kan tänka ut ett o annat!  tex så känner den ju på sig om ryttaren är osäker o då blir ju hästen oxå osäker!  Enligt MIG så är hästar otroligt smarta!  vissa mer o vissa minder^^

Men en sak som jag lärde mig på ridlägret på teorin var att dom flesta olyckor sker när man slarvar! eller om nån har lagt tex en höbal på stigen som man rider på varje deg o har alltid sett likadan ut! klart hästen reagerar! plus att den inte ser helt rakt fram så vissa saker ser u lite konstiga ut ur hästens perspektiv!

Så visst, idning KAN vara farligt! men inte om man har koll på hästen, sina grejer o framför allt! sig själv o vad man själv gör!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen