Benton, Den lille älskade ponnyn som gett mig allt (L)

2011-10-10 • 20:31:46 / Allmänt / Kommentarer (1)
Fick en fråga om vem Benton är, och tänkte jag skulle berätta vem det är ;)

Jo, Benton är en liten rolig shettis på 106cm och elva år. Hans ägaare är min kusin som inte är så gammal.
Första gången jag satt på honom var jag runt två år och sen när jag var typ 7 så började jag rida honom mera. Han är altså ponnyn som lärt mig rida . Vintern när jag var typ 10-11 (För ca 2-3 år sen) så red jag honom varje dag och tränade  med honom och var med på hopptävlingar. Varje julafton sov vi hos mina kusiner och sen red jag och Benton iväg vid sju på morgonen. Det var helt jäkla underbart och sommrarna var jag där hela lovet .

Jag har åkt av honom minst  20gånger, och jag kommer ihåg en gång när jag red honom, först red jag ut, då slängde han sig åt sidan och jag åt andra hållet, sen red jag på ridbanan, då stannade han i galoppen och jag flög över huvet, sen på vägen tillbaka så började han galoppera, bocka och allt , och galopperade hem, han kände vell lukten av havren? haha, så jag ramla av tre gånger på 60 minuter, hihi, BusPonny:´)

Men jag växte ju, och jag blev ju förstor för den lilla älskade ponnyn ... Nu är jag 1,68cm lång och ni kan ju gissa hur det ser ut på en 1,06cm ponny?
Benton bor i Kumla hos min kusiin och moster och har det bra, min kusin rider honom mycket och det är kul att det går bra för dom, men samtidigt saknar jag ju honom så enormt ..♥ Men a, när jag är där så myser jag med honom och dom har köpt en vagn till honom så jag kör honom lite också.

Jag var där för ungefär två veckor sen, så skulle jag ta ut honom i hagen, så säger min moster; "Kommer du ihåg när du skulle rida barbacka på honom de första gångerna ? Du kom inte ens halvvägs upp!" haha, så slänger jag över benet och sitter där, kan inte fatta att tiden går så fort....

Nu rider jag iallafall några andra hästar som är min mosters, men jag kan tyvärr inte åka dit så ofta för det är typ 4 mil.
 
Du har iallafall gett mig helt jäkla underbara minnnen och underbara år , jag älskar dig Benton , föralltid♥



Så sjukt jäkla söt hest ♥

Glöm aldrig att jag verkligen älskar dig BenteBus ♥

Benton och Eddy, ni betyder mest och ni går alltid i första hand.

Skulle kunna sitta här och skriva i år om alla våra år, men det här får räcka.
Kommentarer
Emma

så himla gullig!:D<3<3

2011-10-10 // 21:57:54
Hemsida: http://crystallheart.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen