Ridningen på Clerran [21/2]

2012-04-22 • 20:40:07 / Allmänt / Kommentarer (0)
Red ju Clerran då, henne har jag berättat om lite redan, men hon är iallfall min mosters häst på 170cm i mkh och unghäst.

Började med att gå en bit, som alltid och sen efter ett tag satt jag upp. Vi red ut, hon skötte sig jäte bra i skritten, hon hoppade till lite då och då bara för småsaker, haha:´)
Sen trava jag rätt mycket också, hon har ju så sjukt jäkla stor gång, så det känns ju lite ovant;) Men det gick jättebra, och jag kúnde kontrollera och så och hon lyssnade (y)
haha, sen på ett ställe, som hon alltid är rädd för och gör samma sak, så sänker hon ryggen, så den bara fösvinner och man sjunker ner, och så tar hon långa, försiktiga steg, typ som en detektiv (haha) och smyger förbi och tror hon är osynlig, ifall det skulle komma spöken. hahah, så sjukt söt, och man liksom känner hur ryggen bara försvinner;))

Sen trava jag lite till och så, hon hoppa till lite för allt möjligt, som vanligt, och en gång höll vi på att hamna i diket;)
Sen fråga min moster om jag ville galoppera (har inte gjort de på henne förut), och då sa jag nej, ville lära känna henne lite bättre. Men sen travar vi och så säger min moster, fatta galopp, jag bara vaa, men bäst att lyda;)) och herreeeeeguuuud vilken galopp!!!!! Asså ni tror jag överdriver, men den var verkligen kunglig! hon har perfekt takt, steg och allt sånt. och gud, det kändes verkligen aom att sväva på moln! har aldrig någonsin under mina 14 år känt mig bekvämare, haha! Men som ni fatar var det riktigt kul, för jag trodde den skulle vara annorlunda, eftersom traven är lite speciell.
Det gick iallfall jättebra! Sen hoppade jag av och gick resten hem, för vi red väldigt långt. Eller ja, min kusin körde lilla Benton så jag satt i kärran halva vägen också;)

Clerran ska jag börja rida 1-3 gång i veckan också, så det blir superduper kul!(y) Och så ska jag förhoppningsvis om allt går bra, få börja hoppa in henne (y) :D

image description
iPhone bild på Clerran♥
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen