Hoppcupen omg.1 idag!

2012-04-15 • 19:27:29 / Allmänt / Kommentarer (3)

När jag kom till stallet så började jag borsta och så, och fläta, och så hjälpte Kajsa mig med knoppningen, tack!!
Sen byggde och gick vi banan, jag var sjukt nervös för att jag skulle glömma banan, men det kändes som om jag lärde mig den tillslut! :D
Sen borstade jag lite till, och sen skulle första ryttaren rida henne, så jag och massa andra ruliga personer gick upp till cafeterian och kollade på dom, vi satt där rätt så
länge, det var verkligen jätte skönt att vi inte behövde stressa!

Sen gjorde vi en massa, sen började vi rida fram, det vaar ju ett tag sen jag red henne, sist var på en tävling;)
Men hon var väldigt stressad när vi red fram, sen ibörjan när vi hoppade fram så gcik det lite sakta så det blev lite konstiga hopp, men sen fick vi upp farten lite mera(y)

Sen kom vi in på banan!
Det kändes som att vi hade en rätt bra fart, lite undertempo ibland, men bättre än dom förra gångerna!(y)
På 4:an blev det ett litet missförstånd, så hon tänkte stanna, men sen hoppade hon endå, duktig flicka!
Vi klarade oss igenom grundomgången (1-7) felfria, sen första på omhoppningen hade hon inte hoppat förut, det var en oxer, så hon sprang förbi, andra gången - likadant, tredje gången - Likadant ;)) haha, men asså guuud vad trött i benen jag blev, dom var som smör! Och man behöver ha mycket ben på henne, och ja, ;)
Men då fick vi ju int hoppa mera, men vi tog om 2:an igen, som var ett lätt hinder och då gick det jättebra:)

Jag är iallfall jätte nöjd över henne idag! Och jag märker verklgien att det har blivit skillnad på oss sen första gången, då gick det ännu mer i slovmotion fast det var 70 (idag hoppa vi 80), och så och det var första gången jag kom till omhoppning med henne, haha;))

Så jag klarade altså mina mål som var: Inte bli utesluten innan trean, och komma ihåg banan, haha:D

Men nu bjuder jag på lite bilder som pappa tog;






trean, när hon först inte tänkte hoppa, jagvet, det är jättesynd om henne för jag har knappt någon eftergift.. :s


Fina hästen♥

yeeey, film tror jag kommer, om  det inte ser FÖR hemskt ut..

haha, men dagen var iallfall riktigt rolig och jag är väldigt nöjd över ritten;)

Men nästa gång tror jag att jag måst ha en annan häst, vi som är med i Idrottslyftet måste det..:((


Det finns en bild, en riktigt failbild, vågar jag visa er den.. ?? haha, får se, kanske ;)

Kommentarer
Fanny Jaensson

ja failbilder!! ;) <3

2012-04-15 // 19:47:23
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se/
Fanny Jaensson

vi var as duktiga btw ;) <3

2012-04-15 // 20:13:04
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se/
ellenmolin - satsande travtjej

ja failbild :)

2012-04-15 // 20:36:25
Hemsida: http://resultoflove.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen