Dagen - Ridpassen!

2012-04-09 • 21:01:01 / Allmänt / Kommentarer (2)
Hejsan, förlåt förlåt för den himlans dåliga uppdateringen idag!
Men nu ska jag berätta om min dag!


Började med att jag åkte till ridskolan vid 9 imorse och kollade när min moster tävlade dressyr med sin Landela!
Efter att hon hade ridit så bestämde vi att jag skulle följa med henne hem (och min kusin förstås) , så då åkte jag till dom.

När jag kom dit så mockade vi och fixade allt i stallet och med Landela.
Sen tog vi in Benton, Hille och Klerran(Clearwater). Benton red hans ägare, min kusin och några andra red ardennern Hille. Och så skulle jag prova rida Klerran, hon är en unghäst på 170cm i mankhöjd, en riktig bjässe;) Det var första gången jag red på henne, och det är ingen mer än min moster som ridit henne! Och hon kan var lite sådär småbusig, som unghästar ni vet, så jag kände mig ju inte helt säker ibörjan;))

MEn sen red vi då, jag började med att gå med henne fram tills vi kom till skogen, där jag satt upp. Hon kändes faktist inte så jätte hög som jag trodde att det skulle kännas, men ovant var det ju, för hon har väldigt stora gångaarter!
Skrittade och gjorde halter och halvhalter och så, så att hon skulle lyssna, och hon är verklgien jätte duktig och lyssnar jättebra!
Sen provade vi att trava lite, och Jisus vilken trav hon hade! Lite skillnad mot Eddys va?? ;)
haha, men det gick väldigt bra och hon lyssnade! Men hon är inte lika känslig i munnen som Landela (hennes mamma) som jag brukar rida, höhö.
Men det gick toppen! Sen hoppade jag av, för hon har precis haft en sträckning i ryggen, så man får inte rida för länge på henne.

Sen efter en bit så frågade Anneli mig om jag kunde hoppa upp på Benton lite, för det var mest han som bestämde över min lilla kusin. Benton , min barndomsponny som jag lärde mig rida på!
hhaa, iallfall, Benton är en liten envis ponny på runt 1meter i mankhöjd, liiiite skillnad mot Klerran;))
Det var inte så svårt att komma upp iallfall, och när jag väl satt där uppe kändes det liiite ovant ;)
Han började med att backa ner i diget när jag ville gå frammåt, när jag skulle svänga in mot vägen, så gick han bara ännu längre ner i diket. När vi äntligen kommer upp på vägen så ska jag försöka trava, jag sitter och gör allt vad jag kan och smäller till med spöt, men han bar kickar och kickar, sparkar bakut och bockar så jag h¨ller på att flyga av, fattar inte hur jag lyckades hålla mig kvar;) Sen får vi äntligen trav, tre steg iallafall, sen kommer ett par brevlådor so han försöker skala av mig på, haha!
Tillslut får vi iallafall spurt efter många sparkar;)
Guuuuuuuuuud, envisare ponny har jag aldrig sett, altså ni skulle sett ponnyn, herregud alltså! hahaha;)
När jag står på marken och ser min kusin håller på och försöker, så tror man lixom "jamen det är ju bara att vara lite bestämd" men det var inte så lätt;) haha, jag fattar inte hur jag orkades hålla med den ponnyn när jag var mindre, och jag fattar vaarför min kusin ville ha en "ny" ponny (hon fick en till för tre veckor sen).
a, det var kul iallfall, och jag har nog aldrig vart så svettig som då;) OCh eftteråt så sa jag till Anneli "ja, Benton på 1meter var ju läskigare än unghästen Klerran på 170cm" haha!!
Asså ni förstår inte, endel sitter säkert och tror, jamen, hon överdriver, och jag skulle fått fram den! Men det är snarare trärtom!;)
haha, älskar dig ändå lille busponnyn♥

När vi kom tillbaka till stallet så fixade vi hästarna och sånt, sen gick vi in och slängde i oss lite mat. Sen gick vi ut i stallet igen och tog i min kusins andra ponny, Bella.
Min moster är ridlärare för tre ridgrupper som hon har ute på en privatgår i Ekeby, tror jag det heter? på måndagar, så vi lastade in Bella och åkte dit. Jag hjälpte till och så, och dom som red var huuur söta som helst, med små shettisar/B-ponnysar, förut tog dom med Benton också, men det är ingen som vågar rida honom längre, för han slängde bara av alla ;))
Hjälpte till med hinder och sånt för dom hoppade, så stog ute i ungefär tre timmar i regnet... haha, är man hästtjej så är man? ;)

Sen kom pappa och hämta mig och så kom jag hem vid halv 8, då värmde jag värmepuffar och stog i en vaaaarm kall dusch, för varmvattnet var slut, lite lagom kul när man är som en isbit?
Men nu har jag fått upp värmen igen!

Ett väldigt långt inlägg, men tack till er som läste!;)

Det blev en hästdag hela dagen iallafall!

Och imorn åker jag till min moster igen, tror att jag skulle rida Landela då, kanske Klerran!

Hejdå och hadet bäst!


Fina Landela idag på tävlingen!
Kommentarer
Amanda - en satsande dressyrryttare

Superfina bilder! :D

2012-04-09 // 23:05:34
Hemsida: http://perfectpony.blogg.se/
Lovisa

fina foton du tar!

2012-04-10 // 16:35:17
Hemsida: http://lovisalundstrom.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen