Gårdagens hopp-pass ~ Tiger

2012-08-23 • 11:30:00 / Allmänt / Kommentarer (3)
Red Tiger idag igen. Alla bilder som kommer upp är fotade utav Leo, med min kamera, från ridpasset!
 
Vi började med att rida fram, gick himla bra faktiskt, jag kunde kontrollera och det var jag som bestämde och han trampade på fint!
Sen började vi hoppa fram. Det var tre stycken hinder på bågar och där skulle man få in 5 korta galoppsprång. Tiger är vääääldigt lång, så jag fick hålla in riktigt mycket! Men jag fick faktiskt 5 på en gång!:D
Det gjorde vi flera gånger på olika höjder och det gick bra nästan varje gång! :)
 
Sen hoppade vi såhär: Först tre upphöjda bommar på båge, fyra galoppsprång till oxer sen galoppsprång till ett räcke. 
Det gick inte jätte bra första gången, men helt okej.
Dom andra gångerna gick det bättre, för då ökade jag jätte mycket på dom första 4 sprången, sen var jag tvungen att hålla in jätte mycket till räcket. haha, men det gick bra!:D
Det gjorde vi också några gånger på olika höjd.
 
Det sista vi gjorde var att hoppa dom dära hindrena på bågen som vi hoppade ibörjan, fast nu skulle vi hoppa dom på en rak linje! Altså skulle vi hoppa hindrena snett.
Man skulle rida från hörnet, och innan hörnet fjantade sig Tiger skitamycket så jag fick liksom inte ut han i hörnet.. Men det gick endå helt okej! Första gången kom vi lite snabbt in och så, men andra gången gick det mycket bättre! :D
 
 
 
 
Jag tycker att ridpasset gick rätt så bra, det kändes iallfall bra! :D Jagvet att jag sitter som en korv på nästan alla bilderna, menmen, lev med det!
Men ah, det gick iallfall mycket bättre än förra gången och det är ju alltid bra!:D
Riktigt kul lektion iallfall:)
 
Jag har några fler bilder, vill ni se dom?:)
Kommentarer
Sabrina

Haha, nejmen du sitter väl inte som en korv Frida! xD Ja, klart att vi vill se fler bilder på er! :D

2012-08-23 // 13:42:07
Fanny

Ja :D<3

2012-08-23 // 17:20:51
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se
Moa Mattsson

Fin sits du har !! :)

Svar: Åh, tack så jättemycket!! :D <3
Frida

2012-08-23 // 21:39:19
Hemsida: http://mattssonmoaa.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen