Ridpasset igår ~ Eddy

2012-08-24 • 11:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Red Eddy igen dårå, självklart blev jag supeeer gald! :D
 
Vi började med att vi skulle skritta jätte sakta i hörnen för att verkligen på en ordentlig hörnpasering, det gick riktigt bra! Sen travade vi överallt, förutom i hörnen och där skulle vi skritta, det gick sjukt bra! Han brukar ju vara lite seg i munnen när man saktarav och så, men inte då, så himmlans fin också och han behöll den fina formen hela tiden i övergångarna.
Efter det travade vi och så i varje hörn skulle man lägga en 8m. volt (väldigt liten). Ibörjan gick det lite sådär, men sen gick jag med honom runt hela tiden!
 
Efter att vi hade gjort det ett tag i båda varven såm red vi på två volter och så skulle det vara galopp på den öppna delen och trav på resten.
Ibörjan var han lite seg i galoppen, men han var ändå fin och så dårå, men sen blev jag lite arg på honom och shiiiiet vad fin han blev altså! Både i traven och galoppen, och han behöll det fina i övergångarna och igångsättningarna,, så himla glad blev jag! :D Det gjorde vi i båda varven. Sen galopperade vi hela varven på volten, lika fin var han då!

Det sista vi gjorde var att göra en massa övergångar till Skritt-Trav-Galopp. Himla duktig var han och han svarade bra. Märkte verkligen att han satte igång dom där bakbenen och började jobba!
 
 
Jag tycker ridlektionen gick rätt så bra! Han var verkligen riktigt duktig oftast och så! Ibland dummade han till sig lite för att han inte orkade jobba, men för det mesta var han riktigt fin och duktig! :D
 
Tyvärr ingen som fotade, det är inte så många som är där på torsdagar när vi rider, för vi rider rätt så sent:(
 
Bild på mig och älskling från förra veckan.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen