Ridpasset på EDDY igår!

2012-08-17 • 16:30:00 / Allmänt / Kommentarer (3)
Just precis, fick världens bästa Eddy, så skämta inte om jag vart glad;)
Alla bilder som kommer upp är fotade utav Julia!
 


Vi började ju självklart att rida fram, redan första varvet började vi att gå in på serpentinbågar. Sen när vi kortade tyglarna så var han lite småseg och seg i munnen, som han kan vara innan han kommit igång. Men sen efter bara en liten stund så blev han mycket bättre och då skulle vi göra halt vid varje bokstav och volt i varje båge. "tillomed" i halterna höll han kvar formen.
 
Sen gjorde vi likadant i trav, fast istället för halt, så gjorde vi en skrittövergång. Ibörjan gick det bra att sakta av, fast han var lite seg när vi skulle börja trava igen, fast sen gick det super!

 
Efter ett tag så gjorde vi ungefär samma sak, fast på långsidan och mitten volten var det galopp, från skritt. 
De första gångerna så var han lite seg och så, men sen gick det riktigt bra tycker jag och vi fick till formen också, det är formen i galoppen han har haft svårt med innan, men nu gick det jättebra!
 
 
Det sista vi gjorde var att bara galoppera på fyrkantspåret, utan några volter eller så. Det gick jättebra!! Han höll bra tempo hela tiden och hade formen där, åh vad braigt! :D
 
Jag vet att ni gillar mitt ansikte..
 

Lektionen tycker jag gick rätt så bra! Första gången efter sommarlovet liksom och han har inte gått så mycket lektioner. Åh vad han är bra!! Tycker det var sjukligt snällt av Fia som gav mig honom, hihi:D
 
 
Vill ni ha mer bidler? Har en massa mer bra bilder, så hojta till isånnafall! :D
Kommentarer
Ronja

Tog hon fler bilder än på bara dig? Om jag kom med nånstans så skulle jag gärna vilja se :D

2012-08-17 // 17:17:24
Fanny

Ja :D<3

2012-08-17 // 18:28:23
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se
Felicia

Ja, fler bilder skulle vara roligt :D

2012-08-17 // 22:13:05
Hemsida: http://konie.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen