Ridpasset på Tiger i onsdags

2012-08-31 • 06:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Red Tiger som vanligt!:)
 
Vi började med att rida fram i alla gångarter. Han lyssnade riktigt bra och så och var fin för det mesta, lite stel i vänstervarvet ibörjan bara.
Sen började vi att hoppa två och två i galopp, på små plank, såhär:
 
Det var altså mer som en dressyr övning. Det gick verkligen inte bra! Eftersom att vi var två och två, så ville han bara gena och följa efter den andra hästen och sånt. Fast sen några gånger var det mitt fel över planken, för jag tryckte iväg honom för tidigt, men sen gick det lite bättre!
 
Efter det så hoppade vi först ett räcke, sen båge till vänster till planken↑, sen likadant fast till höger. Första gången kom vi lite sakta och så, men han/jag rädade upp det till planket.
Sen gick det bättre. Det gjorde vi några gånger på olika höjder.
 
Sen hoppade vi dehär:
 
Altså en serie med två galoppsprång emellan. 
Första gången vart han aldeles för lång och seg, så det gick inte så jättebra. Andra gången tappade han helt kontrollen på sina bakben, haha, så vi snubblade oss egenom;))
Men sen dom tvåm sista gångerna gick det riktgit bra!:D
 
Detsista vi gjorde var att hoppa på en långsida, med först en bom, sen tre galoppsprång sen räcke, tre galoppsprång, bom.
Första gången gick det helt okej om jag minns rätt. Sen andra gången hoppade han av aldeles för tidigt fast jag försökte korta upp hon jättemycket. Men sen det vå sista gångerna gick det riktigt bra faktiskt! Han är väldigt lång av sig (ni som ridit honom vet) så man måste hela tiden tänka: Driva, korta, driva, korta osv.
 
Men jag tycker att lektionen gick rätt så bra faktiskt, känslan var väldigt bra iallfall!:D
 
Bilder kommer!
 
Sålänge så kan ni få en bild på mig och Tiger från förra veckan:
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen