MIN ÅSIKT OM ...

2012-02-18 • 11:00:00 / Allmänt / Kommentarer (3)
.. Folk som inte rider och säger att ridning inte är en sport, och att det inte är jobbigt att rida!



Det kan jag bli så himla irriterad över, när man t.ex säger: "Jag har träningsverk, ridpasset igår var så himla jobbigt!"  Och så säger dom typ, "amen, det är ju inte jobbigt att rida, det är ju hästen som springer, du sitter bara där ju".
Lixom, what?!  På en ridlektion blir man ju minst lika svettig om man jobbar hästen, som när man spelar fotboll? Eller hur?
Vi handskas med djur som väger runt 500kg!

Och inte en sport? HAHA, det krävs hur mycket träning som helst för att ens kunna vara med på en liten tävling.


Eller har jag helt fel? 
Men alla som rider har nog hört ett antal gånger någonting i stil med att det inte är jobbigt, eller att det inte är en sport..
Och min förra, konstiga idrottslärare har sagt att ridning bara är en hobby, det är ingen sport. haha, gud, det är klart att det är en sport?!


kolla på den här filmen innan ni säger någe, så himla bra!
Kommentarer
Sandra

Sv: Funkar den för dig då? Testa den lila från MaxFactor som jag skrev om, jag gillar den jättemycket :)

2012-02-18 // 11:48:17
Hemsida: http://anotherlayer.blogg.se/
hanna



Hej nu är dagens blogg klart. Kolla om du vann!

2012-02-18 // 18:51:39
Hemsida: http://sweetsim.devote.se
Mizel Eriksson

Bra skrivet!

2012-02-19 // 20:24:37
Hemsida: http://vibymizel.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen