MINA FAVORITHÄSTAR GEOM TIDERNA

2012-01-09 • 13:29:00 / Allmänt / Kommentarer (1)

Skrållan, 2006 - 2008
Lilla Skrållan, som stog på Rinkabyridskolan, första gången jag red henne, någon gång 2006, så blev det "Kärlek vid första ridpasset" så underbar tyckte jag att hon var, hon var en liten snäll brun B-ponny som gjorde som man sa och älskade att hoppa, urgullig!
Och på ridlägrerna hade jag henne, och jag älskade henne, men sen lades ridskolan ner under 2008 och hästarna såldes .. Jag blev självklart jätte ledssen, men jag tog med mig de fina minnena och fortsatte på annan ridskola.

Ior, 2006 - 2007
Han står på Hallsbergsridskola, i Lindhult.
Jag red där när min moster jobbade där och Ior var en D-ponny, en fjording, jättesöt, men seg, men jag älskade honom!
På alla ridläger hade jag honom, på tävingar och allt sånt där, sen såldes han, men han står fortfarande på ridskolan, fast som privathäst. Sen slutade jag där för att det blev för långt att åka ..

Jag och Ior:


Music, 2008-2009
Stog på Lanna ridskola, ett mörbrund sto,
Jag blev halv fodervärd på henne, red på henne några gånger i veckan, älskade henne, livet var perfekt!
Hon älskade att hoppa och blev snabb, jag ramlade av henne lite då och då, men hon var ju ändå bäst:´)
Sen kom dagen, Ägaren av ridkolan kommer fram till mig och säger att Musik ska lämnas tillbaks till hennes förra ägare .. Jag blev förkrossad och riktigt ledssen .. Jag slutade rida där och och la mig allt bakom mig.
Men jag älskar henne fortfarande och kommer ihåg henne!♥

Benton, 2006-Evig tid
Lille skiten Bentebus, älskade shettis som jag ahr haft såååå kul med!
Han är min kusins lille ponny, och innan hon kunde rida, så red jag honom, det var ponnyn som lärde mig rida, haha, kommer ihåg en gång jag red på honom, skulle rida över till Folkatorp och rida i paddocken där, och påväg dit vände han och jag ramlade åt vänster , sen när vi var i paddocken, stannade han och skulle äta gräs, och jag for över huvudet, påvägen hem vände han, och jag ramla åt höger, haha, Busponny!
Sen typ vintern 2009 tor jag att det var, så red jag honom varje dag och vi träna till våran första lilla tävling, och åren gick och på julafonar red jag honom tidigt på morgonen, älskade lilla ponnyyy!!
Sen för typ två år sen så blev jag ju såklart för lång för den lille ponnyn, men alla våra galna minnen och skratt finns fortfarande kvar, och ponnyn finns ju kvar! Är ju där ganska ofta, så jag kan ju hälsa på honom, och nu har dom köpt en vagn åt honom, så jag gör honom ibland.
Asså, det går inte att förklara hur mycket jag älskar lille skiten, kommer alltid att älskar honom, Forever and Ever♥
Har inte så mycket bilder på honom på denhär datorn, men ska se till att ta fram Hårddisken någon dag, och så ska jag dit snart och fota!


Och sist men verkligen inte minst
Eddy, 2009-Evig tid
Han vet ni ju vem det är, blev skötare på honom ibörjan på 2009, och när jag så att jag fick honom, vetni vad jag tänkte då?! Nej, tänkte jag, jag ville inte bli på honom, men Lisa sa att jag skulle prova, hon sa att jag nog gillade honom, och hon hade rätt, som vanligt, efter någon dag fastnade han i mitt hjärta, föralltid ♥

Sötis heeest♥


Det är väll dom jag fastnade för mest, men sen finns många fler, kan skriva namnen på några mer som jag haft:

Hugo - Rinkaby
Kluck Kluck - Hallsberg
Puh - Öfk
Mósi - Kollberggården, Öland
Prinsen - Min mosters kompis häst

Och några fler!


Dethär var ett önskeinlägg, hoppas det var någon som läste och ni får önska fler önskeinlägg!

Kommentarer
Fanny Jaensson

jag red Ior en gång, haha han bockade nästan av mig och jag blev så rädd så ja började gråta! Hihi, duvet känsliga 7 åringar ;) <3

2012-01-09 // 14:44:03
Hemsida: http://hovskrape.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen