RIDPASSEN I ONSDAGS !

2012-01-06 • 13:31:00 /  / Kommentarer (0)

15.00 - EDDY
Gick inte jätte bra, i slutet gick det okej, men han lyssnade inte så jätte bra, men han är bäst ändå ;* ♥


17.40 - Ponny hoppgruppen - INEKE
Vi började med att hoppa typ såhär:

haha, fint, men a, första gången gick det inte bra, sen gick det lite bättre och bättre :)
Sen skulle vi hoppa från andra hållet, på en rak linje, såhär:

haha, fast en rak linje ;) Ni fattar nog. Det gick inte bra första gången, det blev böjd hals och skit, men andra gången gick det lite bättre :)
Sen hoppade vi som en liten bana, först ett räcke, till ett räcke, till ett räcke på långsidan, sen typ snett igenom några meter, och efter det som en volt, tillbaka till räckena och hoppa det :) Det gick sådär, långsidan gick rätt bra tillbaka men volten gick inte så bra.

Jag tycker inte att ridpasset gick någe bra, menmen.

Lite bilder från ridpasset:



Och dom här har Felicia Fallkvist fotat:





18.30 - Storhästhoppgruppen - TAMMIE - Istället för Julia
Red ju Tammie, har inte ridit så mycket storhäst förut, så fick jag Tammie ?! Typ världens största åsna, eller vad ?? haha, nej, men hon är stor, har stora gångarter och sånt.
Men iallafall, när vi börja rida fram, och jag hade ridit Inke innan- haha, lite skillnad ;)
Men aja, första gången vi hoppa - Det var detdär som vi gjorde när jag red Ineke, så blev hon snabb i andra bågen, så det blev ett förlite galoppsprång, så efter hindret vet jag inte vad jag gjorde, vi skulle till höger men det visste inte hon, så jaja, en liten avramling blev det iallafall ;) Men det gick bra, man måsste inte skada sig fast man ramlar från målnen, nejmen typ.
Men sen i bågarna gick det rätt så bra, när jag lärde mig hur man skulle rida.
Sen hoppade vi densär lilla "Banan" också, det gick helt okej, eller ja, efter sista räcket mot volten blev hon vääääldigt snabb, men det gick  bra.

Det vaar riktigt roligt, kan ju inte säga att det så proffsigt ut direkt, men det var första gången - Så okej tycker jag iallafall att det gick :)

Lite bilder från ridpasset:

Hon ser inte så stor ut, men hon är inte jätte stor, bara hennes gångarter!!!




19.20 - Dressyr - PRINCE - Istället för Ebba
Prince, en storhäst. Det gick väll inte jätte bra, vi gjorde mycket skänkelvikningar och serpentiner och sånt, i högersidan var han riktigt konstig, eller stel kanske man säger ;) Men ja, jag var riktigt trött och så fick jag verkligen världens nackspärr så det gjorde riktigt ont, men bara att fortsätta :p Men a, är ju inte nöjd över hur jag red, men jätte dåligt gick det inte.
Kommer bilder när någon lagt upp dom :))


Det var dom ridpassen !
Hoppas det var någon som orkade läsa iallafall!;)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen