Clerran 9/6-12 [igår]

2012-06-10 • 07:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
När jag kom dit gick jag direkt och hämta Clerran i hagen. Borstade och gjorde iordning henne och allt sånt där, nivet.

När vi var färdiga så hoppade min kusin och hennes kompis, som också var med, upp och jag gick ju, brukar alltid gå med henne ibörjan, som framskrittning vid hand.
Sen "hämtade" vi upp en till tjej, som var lika gammal som mig, och hennes häst som också skulle rida ut med oss.
Då hoppade jag också upp och så skrittade vi ett tag.
När jag kom upp kändes hon skitstor, var ju ett tag sen jag red henne, haha;)

Men ah, hon var som vanligt, hoppade till för varje sten och vatten, hihi, sötan.
Sen började vi trava och ibörjan gick hon bara iväg för mig, men sen började jag jobba henne så hon gick i form och så, och då började hon lyssna på mig. Gjorde mycket övergångar och så, så hon skulle lyssna ännu bättre, det gick super oftast, men jag kan erkänna att jag tappade balansen några gånger, hennes trav är sjuuuuukt stor och det är ju inte direkt jag van vid ;) Men jag vänjer mig.

Sen efter en stund så hamnade min kusin och hennes kompis, som bda två red på shettisar, på efterkälken, så jag och "andra tjejen", haha.. Men vi travade i förväg, väldigt långt, det var superkul! vi travade rätt fort också. Och sen helt plötsligt stannar hon och typ slänger sig åt sidan, för då var det en sten i vatten, haha, och då blev det för mycket för henne, liksom två fiender samtidigt! haha;) Så söt!
Men sen travade vi på, hon hoppar ju till i var tredje steg, typ, men haha, man får vänja sig, nu börjar jag bli lite van, för när man ser en sten så vet man att hon kommer kolla på den ;)

Men det gick iallfall väldigt bra idag tycker jag! och det var väldigt kul också!


Landela och Clerran
hihi, hittade en väldigt gammal bild, typ 3 år sen. Där är Clerran 2 år och redan större än sin mor;)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen