Ridpasset i torsdags!

2012-06-09 • 07:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Jag red Eddy dårå!

Vi började med att rida fram i alla gångarter och båda varv, självständigt. Han var lite ofokuserad och ville mest ha gräset som är runt paddocken ibörjan, men efter en stund blev han mer fokuserad och blev fin och så.
I galoppen var han verkligen helt underbar! På långsidorna ökade jag och stog upp, och han hade fortfarande kvar samma fina form, världens bästa ♥
Sen galopperade vi även över bommar, och där gick det också väldigt bra.



Sen skulle vi hoppa en bana, en rätt lång, såhär:

Den blev väldigt rörig, men hoppas ni förstår lite iallfall

Det gick väldigt bra! På ettan blev han lite lång och snabb, men sen rättade vi till det till tvåan. På trean sprang han åt sidan första gången, men det var helt och hållet mitt fel, tappade högerskönkeln helt.
Fyran och femman gick bra.
Sen till sexan, eller ja, typ bommarna, så gick det förbi, enligt Eddy, en väldigt läskig gubbe som han blev livrädd för och slängde sig åt sidan, men jag satt kvar, nästa gpng gick e super.
Över nästa bommar med och sista oxern gick också super!
Men han var så sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt stark altså! Jag fick knappt stopp på honom, gölleplutten, hihi.

Sen hann vi tyvärr inte hoppa något mer, för det var några av hästarna som inte alls ville hoppa, så det tog lite tid. Men det var kul endå! :D



Jag och Eddy, förra ridpasset
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen