ÖNSKEINLÄGG - MIN KAMERA UTRUSTNING

2012-03-09 • 17:10:00 / Allmänt / Kommentarer (4)
:) om ÖNSKEINLÄGG?:
Kan du inte visa upp all kamera utrustning du har? ((:


Självklart kan jag göra det! :D
NU kommer det!


Kamera

Pentax k-x
Detta är min första systemkamera och den köpte jag ibörjan av januari 2011, och jag ångrar det verkligen inte!:D


Objektiv


Pentax 18-55mm f/4.0-5.6
Mitt "standar objektiv" som följde med, andvänds flitigt när jag fotar olika random saker.. ;)



Pentax 50-200mm f/4.5-6.0
Detta fick jag också med kameran, andvänder det nästan aldrig längre sen jag fick mitt nya objektiv↓ , så jag funderar på att sälja det, men vi får se! :)


Tamron 70-200 f/2.8
Denna klippa fick jag faktiskt i julklapp 2011, och jag är så otroligt nöjd med det! Det andvänds flitigt ska jag säga! Om man ska komma på nåt dålig med det är det väll att man får kramp i armen efter ett tags fotande;))



Övrigt


polarisationsfilter, Hoya, 52mm
Köptes i somras, andvänder det mest på mitt 18-55 objektiv. Det andvänder man när det är soligt ute, för att få finare färger, och när man fotar vatten.


UV-filter, 77mm
Ett helt vanligt UV-filter som jag har på mitt 70-200.



Loverpro kamera väska
haha, var bara tvungen att lägga upp bild på min väska ..



Andra grejer, som inte är med på bild

•Stativ
En till, mindre kamera väska (som inte 70-200 får plats i.. ;))

Och sen allt såntdär motljusskydd, putsduk, sladdar, batterier, minneskort, ja, ni vet ;)



Det var min kamerautrustning, och just nu håller jag på att spara till ett till objektiv som jag hoppas blir mitt inom snar framtid .. ;))

Om ni undrar något så är det bara att fråga! :D



                                                                                             ©Alla bilder är tagna av mig förutom den på kameran

Kommentarer
Tuva

jävlar vad mycket grejer du har frida!<33333333333333

2012-03-09 // 21:29:48
Hemsida: http://cavallii.blogg.se/
Sara

Vad är en Tamaron ? Får bilderna bättre färg förklara gärna ?

2012-04-09 // 07:33:41
Sanna

Går det att bara köpa en systemkamera eller måste man köpa mycket mer?

2012-04-09 // 07:36:45
Daniella

Vad är bäst att köpa objektivet eller Tamaron ?

2012-04-09 // 08:45:39



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen