Torsdagens ridpass - Dressyr

2012-03-23 • 20:55:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Jag skulle egentligen ha Eddy, men vi skulle hoppa först, men sen blev det för mörkt, och då hade han redan gått för mycket, så jag red Jigsaw :)

Vi red ute i paddock, och det var riktigt skönt och jag frös verklgien ingenting(y)

Iallfall, vi började med att rida fram, då låg det tre bommar som man skulle rida på från B till E, och så skulle man svänga varannan gång höger, varannan vänster och sen volt. Det gjorde vi i både skritt och trav. Han var lite seg och lyfte inte på sina bakben över bommarna riktgit ibörjan, men sen vaknade han till lite!

Sen när vi galopperade var i på två volter, och så låg det en bom i volten som man skulle galoppa över, och så skulle vi räkna 1,2,3 HOPP, altså bli säkrare på att veta när hästen hoppar av och korta och länga galoppen för att avståndet skulle bli rätt. Det var en väldigt nyttig övning tycker jag och det gick väll halvbra, han var lite seg ibörjan och så, men vi fick till några perfekta :)   haha, btw, vi i gruppen hade lite kul när vi gjorde övningen.. haha, som vanligt, världens roligaste grupp .. ;)
Det gjorde vi i båda varven.

Sen gjorde vi en övningn:

haha.. det röda är iallafall skänkelvikning, det rosa bommar och det svarta själva vägen ;)


Vi började i skritt, han var duktig, lite loj ibland bara, och skänkelvikningarna var inte perfekta ibörjan, men sen blev dom lite bättre :) I traven var han  duktig, och då gick han fint hela tiden, duuktig (y)


Sen gjorde vi ju massor småsaker som framdelsvändningar och serpentiner och sånt som vanligt.

Jag tycker ridpasset gick okej, han var lite loj, jag var inte heller helt koncentrerad, men i slutat var han verklgien jättefin, hoppas jag får rida hon nästa gång också :))
Ridpasset var iallfall riktigt kul, och det är ju egentligen det som är meningen!



(Hoppas ni blev nöjda nu eftersom ni ville ha bättre inlägg om ridpassen ;))


Gammal bild på mig och Jigsaw :)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen