Vad just jag fastnar med hos bloggar!

2012-05-15 • 12:00:00 / Allmänt / Kommentarer (0)
Fick ett önskeinlägg om vad just jag fastnar hos, hos andra bloggar, så här kommer det!


Det första jag kollar på är helt klart designen, gillar inte när man bara sätter ihop någonting i paint eller liknande. Jag tycker att man ska försöka få en bra design, det lockar läsare!
Jag själv gillar "personliga" designer, altså med massor av bilder och så, men det är ju olika, självklart tycker jag att det är snyggt om det är en välgjord design med en text som header också! :)

Min design har jag tröttnat på, försöker hitta någon som kan göra en ny design åt mig! Någon frivillig? höhö..


Sen kollar jag inläggen. Jag verkligen ogillar när man loggar in på bloggen, skriver en halv rad som kan se ut "Nu går jag ut, hejdå!" eller något liknande. Det tycker jag är rätt onödigt, iallfall om man gör det jämt. Jag försöker att inte göra det!
Jag tycker det ska vara halvlånga inlägg, kanske lite om dagen, vad som händer eller kommer att hända, a, lite vad som helst, bara det är iallfall lite läsvärt, anars känns bloggen mer som facebook, där alla lägger upp helt onödiga saker ibland.
Sen så gillar jag när man typ skriver med "inlevelse". Altså istället för att skriva "Idag var jag på stan. Det var kul." så kanske man kan skriva typ "Var på stan idag, det var skitkul och gud vad vi skratta, hahah!". Men typ, fattar ni? ;)
Och så gillar jag inte när man stavar fel och sånt skit. Altså nu menar jag inte typ ett ord, det gör alla, men liksom det blir lite jobbigt om det är felstavning i varje ord i varje inlägg, det tycker jag är skittråkigt att läsa.

I inläggen ska det också vara bilder, det är skitviktigt, tänk på det hörrni! För ibland kollar jag bara igenom endel inlägg för att kolla om det är någon bild.

Sen kollar jag uppdateringen.
jag tycker att det ska vara absolut minst 1-2 inlägg om dagen, det bästa är om det är typ runt 5 inlägg.
Jag kan vara riktgit kass på uppdateringen ibland, men jag försöker åtminstone få den bra! ;)


Så en bra blogg,som jag fastnar för, enligt mig är en blogg med bra uppdatering samtidigt som det inte bara är ihopslängda inlägg med en halv rad, och så måste det vara bilder. och en bra design är också riktgit bra!


Vad fastnar ni med hos bloggar?? :D

och ja, jag gillar att leka i picasa.. hehe.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen