En hel dag med hästar!

2012-11-24 • 21:32:21 / Allmänt / Kommentarer (0)

Fyfaaaaan vad arg jag blir!!! Hade skrivit ett JÄTTE långt inlägg på mobilen, det försvann. Så nu får ni ett lite mindre detaljerat inlägg.

Har vart hos min moster sen klockan 10 imorse och kom hem vid 7. Började med att rida ut på Tyra, hon var verkligen sjukt duktig! Hon stannade inte en enda gång och lyssnade super, både i skritt och trav. Hon blev lite snabb i takten och snubblig, men det får vi träna på! Men ah, Riktigt duktig var hon. Känner att vi går framåt och hittar varandra mer och mer.

Sen gick vi bort till Annelis kompis och så red jag hennes Sonja. Tror jag berättat om henne? Ska iallfall förmodligen börja rida henne då och då. Hon köpte henne för två veckor sen så hon har inte ridit henne någon gång här, så jag blev den första men hon var verkligen super duktig och lugn. Eller hon var väldigt snabb och skulle kolla på allt. Gjorde mycket halter och så och hon lyssnade super. Red i skritt och lite trav, jätte duktigt var hon!

Sist red jag ut på Bella, min kusins B-ponny som jag ridit tre gånger förut. Innan vi red ut så sa min kusin "Hon kan bli lite snabb, speciellt i galoppen." Jaja tänkte jag, min kusin är 9 år och jag 14, jag får nog stopp på henne, haha. Första gången vi galoppera, min moster red Landela som är en storhäst, vi börja galoppera samtidigt och jag var bakom, en halv sekund efter var jag flera meter framför, hahah, var inte riktigt beredd..;) stark var hon också.. Sen flyttade jag henne lite hit och dit, hon var väldigt stark och så, men ah. Var kul att rida en lite mindre ponny också, haha.

Det var min dag, riktigt kul eftersom den innehöll en massa häst, vilket jag älskar! Sen jag kom hem har jag bara myst med familjen framför film. Imorgon ska jag och Julia dit och ska ha teori för hälften av Annelis rid elever hemma hos henne, hinner inte rida då, men får iallfall träffa dom små hästa pluttarna(y)

Men vi höres imorgon, ha det underbart tills dess, Hejdå!

Tyrisen<3

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen