Sitsträning!

2012-11-22 • 21:50:12 / Allmänt / Kommentarer (0)

Hej och godkväll! Kom hem för typ en timme sen från ridningen. Hade Lollipop, dressyr och hård sitsträning. Vi var bara fyra stycken i gruppen så det var riktigt skönt och man fick mer hjälp! Vi tränade ju iallfall sitsen och det första Fia sa var "den som kollar mer hoppar av och gör 10 situps!" haha, då jäklar kom blickarna upp;) Men vi var tvungna att sitta rakt, blicken fram, bak med axlar, in med magen, fram med bröstkorgen, axel-höft-häl, ihop med händerna, armarna intill, hälarna ner, styra med blick, säte och stortå och ni vet allt som hör till den bra sitsen! Tillslut satt jag mycket bättre än vanligt iallfall och så ska jag sitta hela tiden, nu jäklar ska sitsen vara bra! Lollipop var jätteduktig också, vi gjorde en övning där vi red i trav förutom på volterna där vi skulle galoppera, hon var lite snabb Ibörjan, men sen blev hon lugnare. Och jag vet att många av er kan erkänna att ni gärna sitter med lite brett isär med händerna och kollar på hästens huvud, för att det känns som om hösten kommer att komma i form då (jag kan också erkänna..) men idag satt jag verkligen ihop med händerna och kollade upp, och plopp så kom formen. DÅ kände jag att hon började jobba med bakbenen, riktigt kul faktiskt! Nu jäklar ska sitsen vara bra, hela tiden och utan att knappt tänka på det! Nu ska jag ta och skärpa till mig! Haha, och när alla satt bra så ropade Fia "Ni kommer bli stjärnor!!" haha, lite kul bara.

Men , jag är nöjd med min ridning idag, första gången på länge! Nu ligger jag och lyssnar på musik och bloggar. Imorgon är det äntligen Fredaaaag och förSt skola och sen för jag se vad jag hittar på, om jag hinner ska jag iallfall ut och springa. Men vi hörs imorgon och ha det GRYMT tills dess, Hejdå !

Åhnej, Petra har fått mig beroende av något konstigt bondgårdsspel idag, så nu måste jag bort och ta hand om mina kossor!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen