Tyra!

2012-10-13 • 18:33:30 / Allmänt / Kommentarer (1)

Hej på er!:) Sitter och HÄLLER i mig vatten för jag råkade nyss smaka på pappas starka sås, och herrejäkel vad stark den var...hahah.

Vid 10 imorse åkte jag till Anneli, mockade och sånt och sen red vi ut, jag red Tyra, ardennern som är unghönset som jag ridit några gånger. Vi travade mycket och hon var verkligen jätte duktig! Fast en gång stannade hon, och då började ju jag skänkla, för det brukar man ju göra när hästarna stannar? Men hon är ju mest körd och är unghäst, så hon fattar inte varför man skänkar, då hon tjurade ihop och undrade varför jag satt där uppe och tryckte på hennes mage, haha, sötnöten. Men sen gick det riktigt bra! Kunde göra halt-skritt-trav utan problem och så! Och hon är så himlans rolig att rida, för hon tycker det är kul och så har hon så jäkla höga benlyft! Vi galopperar ju inte på henne för hon har inte lärt sig det med en ryttare på ryggen än, men man får ta det sakta och ett steg i taget liksom, och idag var hon super duktig!:D

Kom hem för kanske lite mer än en timme sen, för jag, min kusin och min lillebror körde Benton också. Sen jag kom hem har jag hunnit med en lång varm dusch efter kalla dagen och sen nu har jag precis ätit. Resten av kvällen blir mest mys med familjen+ äta upp kladdkakan jag gjorde igår (y)

Men vi höres imorgon hörreni, Hejdååå!

Fina Tyrisen

Kommentarer
Kajsa Söderfeldt

fin blogg :)
Var gärna med på veckans blogg hos mig också! :)

2012-10-13 // 21:17:11
Hemsida: http://kajsasoderfeldt.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen