Oboy, vilket vackert väder - Ridtur i SOLEEEEN

2012-02-26 • 17:03:46 / Allmänt / Kommentarer (0)
Hej!

Imorse åkte jag till min moster. När jag kom dit kollade vi först på videofilmer på en häst som min kusin ska köpa, URsööööt!
Sen gick vi ut till stallet och mockade och gjorde allt det dära ni vet.

Sen tog jag in Tyra som jag brukar rida när jag är där. Hon är ett Ardennersto, unghäst så hon har bara blivit riden runt 10gånger, men hon är verkligen sååå mysig!

Vi red ut en tur i skogen, hon tycker det är så kul att komma ut till sndra platser än hagen, så hon kollar verkligen på allt :´)

Hon har inte riktigt fattat detdär varför man ska trava när man bara kan vara ute och lumma i skogen.
Men vi tränade mycket på att göra halter, och sen från skritt till trav, ibörjan hade jag Clerran (annan unghäst som min moster följde med och gick med) som "draghjälp" men hon ville ändå inte trava;) Men sen gick det jättebra med traven och hon var duuuuktig (y) 
Sen om ett tag när vi ridit henne ett tag till så ska vi börja med galoppen, och hennes mamma vann Ardennerggaloppen förra året, så nästa år kanske jag ska vara med på Tyra på det, hahha, fatta vad kul meed bara massor av ardenner som tävlar med vaarndra, haha ;)

Det var iallafall kuul, och så himlans underbart väder! ;o


Sen åkte vi förbi hööks och jag visade pappa allt jag önskade mig, det blev rätt mycket ..


Hittade ingen bild på henne nu, så ni får en på mig och Julia från tävlingen för ett tag sen!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tillbaka till startsidan

<" />
Om mig
Helluu, Frida Rydbjer här! Tjej, född 1998 och tycker om det mesta. Bloggar ca en gång i månaden och orkar ej byta header/design, så ni får stå ut med dessa gamla bilder! Puss o kram




Senaste inläggen